Tuesday, April 7, 2009

Whats up me..

Dah lebih seminggu aku tak menaip dlam blog aku ni... bukan malas tapi rasa macam takde masa nak buat posting, kalo ada pun aku guna utk rehat or tdo jer... a lot of things happened recently.. kalo ikutkn mmg banyak benda aku nak blogkn tp bnyk jugak halangan...
Ok.. sehari selepas posting terakhir aku, hari sabtu tu aku sebok dengan hari sukan kelab company tempat aku keja, so aku pun terlibatlah tp bukan as peserta or atlet but as a marshall or tukang jaga acara huhuhu... kalo aku nak masuk acara maybe 10 years ago bleh la kalo nak masuk 100meter or 4x100meter..skang ni disebabkn keadaan perut dah makin berat and ankle aku pun baru jer baik dari injured last month so tak dapek la den nak masuk....

so malam tu plak kitorang buat club punya closing dinner for 2008 kat Hotel Mega and malam tu kitorang punya theme adalah pop yeah yeah... so aku mmg supportive la and try la sedaya upaya utuk memenuhi tema yang ditetapkan... table kitorang mmg supporting habis la sampaikn suma corumn table kitorg tersenarai utk dress of the nite...
hahahha dinner bjalan lancar... so balik umah dgn keletihan sebab dari pagi mmg duk berjemur tgh panas n mlm plak duk melalak gelakkan telatah org kat dinner tu... sungguh kurang sopan aku n rakan2 hahaha...
the next day tu Iman my eldest daughter demam n batuk, so bwk dia pegi jumpa Doc... skali bila check Doc cakap dia ada minor athsma n kena buat Nebulizer therapy seraound..
so sempat la anak aku jadi pilot jet pejuang kejap... pastu kitorg g breakfast kat Kaya Toast then pegi bergotong royong gunting rambut, anak mak bapak suma kena gunting. pastu balik umah n abiskan masa dengan rehat serehat2nya... recover balik energy yg ilang kat tgh stadium kemarin tu...
Hari isnin mula cam biasa iaitu dengan "monday blues"... hari isnin berlalu begitu jer, tp malam tu aku n bini pegi main bowling 3 game sebab tetiba rasa gian nak main... lagi pun hari khamis ni ada tournament inter team company aku...




Hari selasa tak bnyk yg berlaku just malam tu jer team kitorng pegi training bowling lepas balik keja...

hari rabu pun mcm hari selasa gak... g training bowling lagi...

Khamis, masa bersiap2 nak hantar anak2 pegi nursery, Iman complain sakit telinga kiri, bila aku check wooww tekejut bila tengok bawah telinga dia bengkak semacam, aku suspect kena mumps, so aku call mak aku kul 7.30pagi, terkejut jugak mak aku sebab aku jarang call pagi buta camtu... ingatkan dia dah pegi ngajar, rupa2nya mama duk tgh study sebab ada final exam kul 9.30pg tu... hahahah mak aku pun mcm aku dulu2 jugak study last minute..mak aku umur dah 61tahun, tp skang ni masih mengajar kat Kolej Poli-Tech Mara, n skang ni tgh buat degree kat OUM lagi... hmmm rasa2 aku dia amik degree nursing or paramedic kot.. heheheh lupa dah aku ni... so tu pasal aku call dia dulu nak tanya ape benda yang bengkak kat telinga anak aku... dia pun cakap maybe Mumps n suruh aku bawak g klinik la... pegi klinik n Doc pun cakap mmg Mumps n kena cuti skolah takut jangkit dgn bebudak lain... terpaksa la aku hantar kedua2 anak aku kat cousin wife aku sebab hari ni aku ada keja yg nak kena bereskn... Thanks Kak..hehehe..

Dalam duk busy keja petang tu, wife aku lak call mintak teman pegi klinik sb dia pun rasa cam nak demam... bawak la pegi n masa kat klinik duk tunggu ubat plak, boss aku call ajak pegi main bowling sebab dia blum training utk tournament mlm ni... hahahaha so aku on jer la... dah hantar wife balik opis dia terus aku lajak pegi Megalane n main 1game jer buat panas badan boss hahahahha...
So malam tu aku g main bowling tanpa iringan anak2 yang biasa nya mmg ikut kasi support kat bapak dia ni... score aku mlm tu memberangsangkn jugak la... sb aku tersenarai dlm top 5 high score per game... n team kitorang "Red Snapper" menang besar mlm tu, bolot kedua2 category mens n ladies... YEASSS!!! HUUURAHH!! lepas menang tu team manager kitorg bwk g makan la utk rai kemenangan kitorg...
The next day hari jumaat tu aku call boss pepagi lagi bgtau yg aku nak amik cuti sb nak jaga anak kena Mumps... so boss gua on jer laa(TQ Boss!!).... n hari ni adalah hari last salah sorang best colleague aku.. Bro. Mahathir... dia dapat offer kat company lain.. so aku ucapkan selamat maju jaya kat tempat baru n smoga btemu jodoh kat situ hauhauhauahuahua..... So hari ni aku jadi babysitter la jaga both of my princess yang blum sihat tu... so dapat jugak la aku pun tumpang sekaki duk terbaring depan TV mcm org demam jugak hahahhaha... pastu pegi amik wife balik keja... n kitorg pegi beli skit bahan untuk masak mlm ni sebab dah lama dapur tak berasap n terasa nak makan kat umah plak....

Sabtu, pagi pegi hantar wife keja (Half day)... then pegi amik tghari n g makan2 pastu hantar anak2 n wife balik umah sebab aku nak g ofis jap nak jumpa my men Mahathir yg tengah duk kemas meja n angkut barang2 personal dia kat opis... lepak ngan Madir n Salam kat opis sampai kul 5.30 pastu balik umah...
Sunday, waaa best.. hari d tunggu2 berehat sakan kat umah... makan2 sambil tgk TV... petang tu anak2 ajak pegi CityFan Miri (taman)nak kasi ikan makan... so bwk la diorg pg tgk ikan kat kolam n kasi makan ikan tu... abis jer makanan ikan tu kitorang jalan 1 round kat area orang jogging pastu lepak jap kat podium tu sambil sedut udara segar... waaa sungguh segar...

hari ni, pegi keja pagi ni rasa cam berat sgt, bila sampai opis pun ada rasa lain skit sebab meja Madir dah kosong takde org duduk... dlm opis pun agak diam... biasa la bila sorang ahli dah kurang keadaan akan btukar skit la.... aku pegi tempat aku n buat keja, tp Monday Blues hari ni mmg kuat sgt, sampai aku rasa mcm blank jer nak buat report... nasib Bro Salam dtg ajak aku g pekena kopi kat kedai biasa... ingatkan dah abis kopi secawan bleh kasi kuar idea nak buat report... hmmmm berat btul rasa otak hari ni... macam2 jer dlm kepala ni nak kena pikir... waaa berserabutt... then tetiba lagu Incubus berkumandang menandakan ada org tgh call aku.... bila angkat rupanya cikgu tadika anak aku call bgtau yg Batrisya my 2nd daughter macam nak kena demam n badan panas... waaaaa lagi pusing bisa otak aku jadi berat teruss... so aku bgtau cikgu nanti aku hantar ubat kat skolah n suruh cikgu kasi tidurkn dia dulu... bila aku nak sambung keja mmg dah tak dapat nak kluar lagi dah ayat2 or figure2 yang aku nak buat report tu... so aku terus jer la balik umah nak amik ubat demam untuk anak aku.... bila sampai umah masa tgh kalut2 duk cari ubat dlm peti ais tetiba plak ada org ketuk pintu umah aku... Halo..Haloo... skali bila keluar jiran aku daaa.... heran gak aku sebab b4 this tak penah plak dia dtg umah... rupe-rupenye dia dah terlanggar keta aku masa dia reverse Land Cruiser dia... hadoiiiiii..... garu kepala akuuuu... walaupun tak gatal...dia mmg dah glabah abis laaa.... bila aku check, nasib takde yang pecah or patah... just scratch jerr kat bumper blakang... tp mmg ketara la nampak kesan tu... nasib bukan lampu blakang yang pecah kalo tak btambah penin laaa aku.... dia dengan suka rela la nak ganti balik.... aku cakap takpe la nanti aku hantar kedai jer la... tp dia kasi gak aku RM100 buat repair....
Pastu pecut terus g hantar ubat anak aku n balik opis... Kat opis lak, boss call nak jumpa dgn aku n 2org lg executive department kitorg, nah skali aku kena tambah task keja la n kena cover section technical sebab colleague aku tu berenti... sementara cari org baru terpaksa la aku take over kejap... waaa btambah lagi la keja aku..... so sesapa yang ada pengalaman n kelayakan as IT Technical Executive tolong la apply kat company aku.... tolong lah aku....
So skang ni plak aku duk tulis blog untuk korang baca.... bila korang dah baca part ni... makna nya... dah sampai la penutup utk posting mlm ni K....
Gud Nite.... aku nak tdoo...

2 comments:

Mocha Ghost said...

Pity on my nephew.
Tapi betul la ada bakat jadi pilot jet fighter. Bykkan berguling utk mensimulasikan dengan keadaan dalam jet.hohohoho

Mocha Ghost said...

Pity on my nephew.
Tapi betul la ada bakat jadi pilot jet fighter. Bykkan berguling utk mensimulasikan dengan keadaan dalam jet.hohohoho

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails