Sunday, April 29, 2012

Bersih 3.0, tercapaikah matlamat?


Hari ini negara sekali lagi di datangi dan dikerumuni oleh tentera kuning. . Fahamkah dan tahukah kesemua mereka akan perjuangan dan matlamat perhimpunan yg di anjurkan? Atau sekadar menurut dan mengikut serta menjadi pak turut? Aku pasti ada diantara mereka yg tidak faham dan tahu apa agenda sebenar tetapi hanya turun mengambil bahagian semata2 untuk memberi sokongan kepada tokoh2 penganjur yang mereka sanjungi dan sokong serta dirasakan sependapat dgn mereka. . .

Entah lah, mungkin juga negara kita sgt aman dan memerlukan benda2 sebegini untuk mewarnai dan memeriahkn keadaan yg aman, sedikit kacau bilau agar sekali-sekala negara luar dpt peluang membaca berita tentang keburukan negara kita, asyik kerajaan saja yang cuba mengpromosi kebaikan negara di mata dunia agar dpt mempengaruhi pelaburan dari luar agar bertandan di Malaysia.

Tapi persoalannya apakah kesan dan hasil dari perhimpunan td? Tercapaikah agenda? Berapa ramai yang dapat kebaikan dari perhimpunan td? Brapa ramai pula yang dapat sakit dan kesusahan? Berapa orang yg tercedera? Berapa org yang gembira? Berapa org yg berduka? Sudah puaskah hati peserta perhimpunan? Berapa ramai yg terkandas dalam kesesakan lalulintas? Mahukah kerajaan menunaikan kehendak penganjur perhimpunan setelah abis perhimpunan itu td? Tercapaikah cita2 penganjur dan peserta? TERCAPAIKAH?

Published with Blogger-droid v2.0.4

No comments:

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails