Friday, January 30, 2009

Mob Wars @Facebook - Vito's Mob Empire

Korang penah dengar tak game Mob Wars? Ni game dalam Facebook yang sgt glemer la sebab ada 2,847,404 monthly active users, salah sorang nye aku la... sesapa yang blum main game ni aku nasihatkn supaya jgan gatal2 nak main nanti gian plak mcm aku... Aku sendiri pun dah tak ingat mcmana bleh tjebak & sape yg intro aku dgn game ni..

Skang ni aku baru jer level 165..Nickname aku dlm tu "Vito Syiru" kunun2 nak jadi GodFather "Don Vito Andolini Corleone" hehehhe... Macam biasa la aku ni suka jer nak ada group sendiri so aku create la sebuah group nama "Vito's Mob Empire" at first aku buat ni utk kumpul suma ahli mobsters aku jer... kira nak combine and help each other kalo ada orang nak bully la. So bermula la misi aku utk promote group ni dgn mobsters aku... bleh tahan jugak la yang join lebih kurang 30 org lepas 2hari aku create...

so aku mula la hunting for officer utk group ni bagi meringankan beban aku dan supaya lebih kuat... Jumpa sorang mamat dari US ni nama Chris Hudson, masa tu dia dah level500+ so aku ajak la dia jadi partner aku and oleh kerana dia ni pun blum ada join memana group utk game ni so dia join la.... aku dengan tak malu nye melantik diri aku sendiri sebagai "Capo Di Tutti Capi = Boss Of All Bosses" dlm group ni and Chris sebagai "Capo Famiglia = The Boss"

Pada malam yang sama gak aku jumpa sorang lagi mat salleh dari Seattle nama Scott McScotterson, dia ni pulak dah level 780+ time tu... waaa jauh nye beza dari aku... so aku propose la kat dia nak jadikan sebagai "Consigliere =Chief Advisor" aku, kecik tapak tangan, tapak kaki dia tadahkan so start dari situ la kitorg 3 ni mula membina empayar Vito. Time tu aku start cari group² lain yang lebih stabil untuk dijadikan alliances, antara yang terawal jadi alliance kitorang adalah Mob Wars Australia Connection ( MWAC), kalandrakas, Mob Wars Elite Project & Forbes Mob Family. Dari situ kitorang dah makin betambah family members sampai 150 org kot...

Lepas sebulan Chris Hudson plak pegi long holiday kat Italy and dia ada problem hidup yang nak kena handle, tinggal aku dgn Scott jer officer yang betul² aktif... Walaupun kitorg kekurangan officer dan ahli hanya seramai 150+ orang tapi kitorang antara group yang aktif kalo ada war kat game, setiap kali alliance kitorang ada problem jer mesti kitorang support habis²an, jadi makin banyak lah group lain yang nak jadi alliance kitorang.

Setiap hari ada jer representative dari group lain yang mintak tolong kitorang backup diorang dalam perang. Tapi tak semua aku layan la, only those yang ada reason kukuh jer aku tolong. Luckily aku dapat sorang ahli baru Greg Thompson yang level dia dah dekat 900, and dia ni plak loyal giler dgn group aku, setiap kali perang dia lah yang banyak keluarkan fund untuk bunuh musuh dalam game, so sebab taknak kasi dia terlepas dari group aku then aku lantik dia jadi "Capo Bastone - UnderBoss" untuk group aku.. Bila mamat ni dah naik pangkat.. woww btambah aktif and semangat plak dia, last 3months dia ni kena buat operation buang ketumbuhan... lepas jer dia sedar dari operation dia terus contact aku and aktif balik walaupun duk terlantar atas katil hospital... perghh semangat gilerr...

Last 2weeks kitorang merge group dengan "Mob Wars Comrades Unity", suma ahli diorang diserap masuk group aku sebab diorang punya group dah kena tawan dengan anak buah aku.. so skang ni group kitorang dah berkembang dengan mendadak and as at to-date kitorang dah ada 721orang family members... makin ramai and makin kuat la skang ni.... oleh sebab group aku ni dah tlampau ramai ahli so terpaksa la aku restructure balik group dengan officers skali...

So ni la barisan Officer terbaru Vito's MOb Empire:
  1. Jefril Syiru "Capo Di Tutti Capi - Boss of All Bosse"
  2. Scott McScotterson (Seattle, WA) "Capo Famiglia - The Boss"
  3. Greg Thompson (EastLansing, MI) "Consigliere- Chief Advisor"
  4. Herb Weiss (New York, NY) "Capo Bastone - The Underboss"
  5. Africanman Chouksikbong "Capo de Morte - Death Dealer"
  6. Bobbi Griffith (Inland Empire, CA) "The Negotiator #I"
  7. Scott Campbell (OklahomaState) "Caporegime- Regime Head I"
  8. Brian Lieb "Caporegime - Regime Head II"
  9. Tania Maree Rice (Australia) "Caporegime - Regime Head III"
  10. Sarah Hipp (Chicago, IL) "Caporegime - Regime Head IV"
  11. Dana Apple (Los Angeles, CA) "Recruiter"
And skang ni jugak kitorang dah ada 17group yang alliance dengan Vito's Mob Empire. kat bawah tu list group yang jadi alliance kitorng:-
  1. **Mob Wars Australia Connection ( MWAC)**
  2. **kalandrakas**
  3. **Mob Wars Elite Project**
  4. **Forbes Mob Family**
  5. **MobWars World**
  6. **Our Mob Family**
  7. **The Russian MOB**
  8. **The Warriors**
  9. **Stand Alone Syndicate**
  10. **In-Don's-Nesia**
  11. **Romeo squad**
  12. **Wonderland Suprise**
  13. **Asian Mobwars Alliance**
  14. **Cosa Nostra**
  15. **New Cosa Nostra**
  16. **Honour Amongst Thieves**
  17. **Natural Born Killers**
Kalo korang ada main game ni and nak join group aku, bleh bagitau aku... so aku bleh invite korang sebab skang ni group ni dah jadi Secret Group and dah tak buka for public only by invitation.

4 comments:

KhairulAqmal said...

aku pun dah terjebak...

Jeff Syiru said...

hehehhe kalo dah terjebak tu,, jemput2 la join group aku...

KhairulAqmal said...

tapi baru start terjebak. level pun baruk 30

KhairulAqmal said...

tapi baru start terjebak. level pun baruk 30

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails