Saturday, February 21, 2009

Budak2 baru belajar


Baru jer masuk tadika 5 January aritu n aku nampak bnyk la improvement pada anak2 aku, Nur Iman Allysa(4) & Nur Batrisya Balqis(3)... macam2 lagu jer diorang duk nyanyi tiap hari lepas balik skolah... Iman punya mulut pun makin bnyak jer cakapnye.. kalo time aku amik diorg tu mmg tak dpat la aku nak dgr lagu dalam radio kereta, sebab suara dia lagi kuat duk cerita pasal activiti dia kat sekolah, yang adiknya pulak takde chance nak buka mulut gerenti kena potong dengan cerita si kakak.

Bila dah abis diorg cerita pasal aktiviti skolah tpaksa la plak tahan telinga dengar diorang duk mendendangkan lagu plak... sesetengah lagu tu siap ada gaya sendiri... hehehe...

Ada sekali tu kitorang mcm biasa la pegi mkn kat kedai, bila mkanan dah sampai aku pun makan la cam biasa, sekali Iman jerit kat aku "Papa, baca doa dulu b4 makan!!" hehehehe nah amik sebiji... heheheh time doa makan skang ni Iman N Isya akan bgabung tenaga untuk jadi imam...

Pastu plak, last week Iman bgtau aku dgn wife aku "Papa, Iman dah pandai tulis nama sendiri!".. aku mulanya mcm tak caya sgt la... sekali dia tulis nama dia kat whiteboard dia... wooww tkejut jugak aku... memang betul daa... Iman tulis "ALLYSA" tp tulisan dia mcm biasa la budak baru belajar, ala2 cakar itik la...

Bila aku kenangkan balik zaman aku dulu... hehehhe buat malu jer... darjah satu blum tau apa2 lagi... baca pun dah darjah brapa baru pandai... hahahha nasib la dapat jugak masuk U & abis buat degree... maybe system pembelajaran skrang ni lebih advance or maybe jugak aku dulu bodoh2 skit kot heheheh or malas nak blaja...hehe..

5 comments:

Jeff Syiru said...

sakit perut kamek baca entry tok...hahahahahhahaahahaha

Aidi Rahimi Ibrahim said...

Memang bebudak kecik skrg lagi tinggi pemikiran diaorg. Daughter sy yg 4 thn tu pun dah nyebok main komputer dan andai guna perkataan: "keputusan", "mungkin", "bro", "whatever"...hmmm macam macam. Aku dulu pun xmacam tu.

Aidi Rahimi Ibrahim said...

silap silap bila kita dah jadi datuk (bukan datuk politiklah) nanti; cucu kita umor 4 thn pun dah pandai ber-blogging! hehehe...

Jeff Syiru said...

hahahha tu la pasal... zaman dah berubah, dunia dah maju..

kerja said...

skank semua dak2 bjr cpt pandai,teknik2 bru nk belajar digunakan di sekolah..

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails