Friday, February 20, 2009

www.digsby.com

Sejak last week aku start guna Multiprotocol IM Client application ni untuk combine semua Instant Messaging (MSN, YM, GTalk, Facebook Chat, ICQ...) aku dalam 1 program, so tiap hari aku just login 1 account untuk online semua IM aku.. senang dan cepat..

Pastu semua email (MSN, Yahoo, Gmail and Popmail termasuk la jugak aku punya email/Private Message dari facebook aku) account aku pun bleh masuk dalam ni and it will alert me if there is any new incoming mail. Jadi tak perlu la aku nak kena check satu-persatu email account aku sebab dengan 1 login jer Digsby bleh bgtau aku kalo aku ada new mail dalam memana email account aku..

Yang ketiga plak benda alah ni juga merupakan social networking tool untuk alert kita dengan new events mcm new message or update pasal kawan2 kita kat Facebook, Myspace, Twitter and LinkedIn.

So skang tak perlu dah aku susah2 nak kena login bnyk account, semua tu just taruk dalam Digsby then tiap kali On laptop just need to login 1 account jer.... opsss actually aku takyah login pun sebab aku dah set auto login on startup... heheheh good idea for pemalas mcm aku ni...

2 comments:

afrohead said...

oh ni ilmu baru ni.
tahnx :)

anas afrohead said...

oh ni ilmu baru ni.
tahnx :)

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails