Monday, February 16, 2009

Test - Windows Live Writer

plugins Posting ni aku upload guna Windows Live Writer, saje nak test application ni yang dah bkurun duk dalam PC aku tp tak penah plak aku explore n guna, so hari ni aku saje je nak test camana application ni bleh memudahkan aku buat posting… so far nampak gaya macam senang la sebab aku bleh terus preview dengan sgt cepat. Application ni ada 3 paparan; 1st Edit – untuk typing real text mcm yang tengah aku guna skang ni.. edit1

2nd Preview – yang ni untuk preview kita punya posting yang tengah duk type ni dengan sekelip mata tak perlu loading page macam biasa kat blogspot tu…

edit2


then 3rd Source – yang ni paparan untuk kita guna html script/coding masa buat posting sama mcm dlm blogger jugak…edit3

kelebihan application ni skang adalah dapat buat preview dgn sekelip mata tanpa perlu loading page and publish.

Ok.. satu lagi yang aku rasa best pasal application ni adalah untuk picture… kita bleh set dia punya border mcm yang aku buat kat gambar atas tu… yang gambar 1st tu aku buat border solid frame… pastu yg 2nd plak aku buat border rounded corner… and yang 3rd aku buat reflection border…. aku rasa dalam blogspot tak dpt nak buat border ni dgn senang berbanding guna application ni…

so kalo korang pun ada install Windows Live bleh la try Windows Live Writer ni untuk cuba… aku rasa ada bnyk lagi funtion yang belum aku explore… Kalo ada apa2 yang best nanti aku update lagi kat sini k…

Kalo blum ada korang bleh la download kat sini –>> http://windowslivewriter.spaces.live.com/

No comments:

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails