Monday, June 29, 2009

Kala malam bulan tak nampak.....


Rupa2 nya dah lama aku tak update directory MiriBloggers dan aku nak mintak maaf kepada semua yang baru dafter tapi blog korang blum tersenarai dalam list of blog... insya'allah aku akan updatekn semua member baru esok pagi... kalo nak update skang aku rasa mcm mls skit la sebab Internet connection kat umah ni slow skit, heheheh biasa la guna barang free mmg camni... tp macamana pun aku bterima kasih dgn Deconnexion sb provide connection ni....

Aku dah review suma blog yang d submit oleh ahli baru MiriBloggers dan ada juga blog2 yang menarik untuk di baca d kala malam sejuk dan sunyi camni.... buat layan hilang boring la.. bnyk juga remaja2 yang menggunakan blog sebagai tempat mereka meluahkan isi hati dan juga daya kreativiti diorang... ada juga blog2 remaja ini yang sangat popular sehingga mempunyai follower lebih dari 100 org.... waa salute la... diorang ni selalunya banyak menceritakan tentang dunia diorang sendiri, mungkin cara penceritaan diorang ni yang menarik telah dapat menawan gati org yg berkunjung untuk mengikuti perkembangan diorang... dari blog2 ini juga kita dapat menilai taraf sosial dan juga pemikiran remaja zaman sekarang, mmg diorang lebih terbuka untuk bercerita tapi ramai juga diantara mereka ni yang mempunyai masalah... masalah yang kadang2 aku tak terlintas dlm kepala otak aku waktu seusia mereka ni.... zaman mmg bnyk berubah... sekarang tak dpt dibanding dengan waktu dulu.... medium maklumat lebih meluas dan sistem komunikasi juga terlalu canggih nak dibandingkn dgn waktu aku dulu...

Bila teringatkn zaman skolah dulu masa form 2 sekolah kitorg ada menyediakan 4unit PC yang dilengkapi software ensiklopedia... itu dah kitorg anggap canggih, padahal kitorg hanya dapat membaca bahan dalam aplikasi tu dan bukannya dapat berinteraksi or mengedit bahan dalam tu dan apatah lagi nak mengupload bahan sendiri macam blog ni...

1997 adalah tahun pertama aku kenal Internet.... masa tu aku Form4 dan stay kat hostel, bila time cuti skolah jer dapat aku rasa kecanggihan Internet... Nasib adik aku, Aaffan yang tolong ajarkan mcmana nak guna Internet, masa tu dia skolah rendah lagi tp dia lebih terer dari aku sebab dia duk umah tiap hari ngadap Internet, so dia la jadi sifoo aku ajar camana nak guna email n mIRC berchatting... first email syiru@hotmail.com sehingga sekarang masih aktif dan aku gunakan utk personal (12 tahun dah usia email address aku ni, kalo budak2 dah amik UPSR la heheheh)... adik aku la yang ajar aku camana nak register.... heheheh thanks bro..

Kalo korang penah main mIRC masa tu semestinya korang familiar dgn #Mamak, #Kampung... server Webnet & Dalnet....Nickname aku masa tu Toya98..... masa tu blum ada YM dan MSN.... aku slalu guna ICQ, so tiap hari la dengar suara burung tu... hehehhe skarang Internet connection paling koman pun 1MB broadband Streamyx.... masa zaman aku main dulu2 baru 64K Dail-up.... hahahha jauh gila beza...

waaaa dah jauh aku melalut....Sorry sb posting kali ni takde arah tujuan... hanya taip apa yang terlintas kat otak jer.... ada baiknya kalo aku tinggalkn korang kat sini jer.... esok nak kena bngun awal so better aku tdo skang.... k.. nite..

3 comments:

Mocha Ghost said...

Ehem2. tak boleh lupa ada orang tu sanggup pegi kedai komputer utk claim sebab mouse rosak. N pastu balik dengan senang hati sambil melambai2kan mouse.hahahaha

Jeff Syiru said...

hahahahah ingat lagi.... sanggup jalan kaki tuu.... hahahah

Jeff Syiru said...

hahahahah ingat lagi.... sanggup jalan kaki tuu.... hahahah

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails