Tuesday, June 30, 2009

Iman...


Tadi masa kat ofis my babe PM me n bgtau yang dia nak g snap snap sunset dekat depan Restoran Lalapan Muara.... so aku set jer...

Then tadi masa ambik Iman n Scha kat nursery, Iman complain telinga dia sakit... bila masuk keta dia start nangis2... heran jugak aku then aku suspect maybe sb telinga sumbat bnyk taik kot... sb mmg biasa aku dengar budak2 sakit telinga sb taik telinga keras kat dalam.... then bila dah sampai umah, makin kuat la plak dia nangis so aku pujuk2 skit n bgtau yg nak korek tlinga dia... bila korek mmg la ada taik tapi bukan la bnyk sgt pun n warna pun bukan nya yang oren hitam tu... aku sbnrnya bukan nya berani sgt nak korek telinga anak2 sb takut tercucuk dalam sgt...

Pastu my Babe n me decide bawak jer pg klinik... oleh kerana klinik bukak pukul 7pm so sempat la kitorg g snap snap sunset kat muara tu.... so kat atas tu hasil dari my Babe dgn alpha 300... aku just crop n upload kat sini jer...

Bila dah abis bgambar then terus je kitorg pg klinik yg jarak nye tak jauh dari muara tu.... selang 2 blok jer... Bila Doc panggil masuk dari jauh dah dia tanya kenapa, sb Iman jalan sambil tutup telinga kiri dia... so aku explain la dgn Doc... so Doc pun amik la teropong ajaib dia n tengok dalam telinga... "Ear infection ni"... selamber je Doc tu.... aku tcenggang.... then Doc explain la.... dia kata maybe Iman ada kena flu b4 this n dia punya cecair ape ntah yg tak dpt balance so bkumpul n nyebabkn gegendang dia bengkak... hmmm mmg iman ada kena flu since last 2 week sampai last week... so Doc suggest nak kasi injection antibiotik kat bontot sebab takut infection tu melarat n effect gegendang dia... dah Doc cakap camtu so apa aku nak cakap lagi... kasi jer la sejarum.... Iman kena injection sikit pun tak nangis, suara pun takde kuar just muka jer mcm tahan sakit... cian anak papa....

Doc suruh Iman rest n takyah g skolah jer esok, tp mcmana jugak... aku esok nak kena masuk estate dengan BAC(Board of Audit Committee) buat visit kat estate... n my Babe pun baru jer cuti hari ni mana bleh sambung esok lagi... so aku plan hantar jer g nursery tp nanti pesan jer kat cikgu suruh iman rehat n takyah masuk kelas... masuk daycare jer la...

Harap Iman akan cepat ok... n bleh lompat2 sambil menyanyi sekuat hati seperti biasa... k.

Gambar yang di snap oleh my Babe pada hari Ahad lepas kat Miri CityFan..

No comments:

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails