Friday, July 3, 2009

Kena rampok....


Kereta aku kena masuk perampok kemarin...

al-kisah... 2hari lepas(rabu) aku ada field visit kat estate n kilang dari pagi sampai petang... so tersangat la penat sebab sampai umah pun dah kul 8mlm... mlm tu aku tidur awal skit kul 10.30 lepas upload gambar yg aku amik masa field visit masuk laptop.... anak2 n my babe dah tdo awal lg.

Pagi esok nya, Iman yg 1st buka pintu umah tetiba cakap "Papa ni lupa tutup pintu kereta la smlm"... tercengang aku dengar... my babe n me sama2 pandang masing2.... then aku jenguk keluar pintu tengok kedua2 pintu depan kereta terbuka luas.... mushkil jugak aku takkan la aku nyanyuk sampai lupa tutup 2 pintu.... aku pun kuar n jenguk dalam kereta.... skali tengok abis jer brang2 dalam kereta aku bselerak kat atas seat depan... suma kertas saman parking n bill2 yg kat dalam poket tepi pintu berselerak.... Sah kena masuk perampok... cilaken btul perampok tu... bila aku check barang2 ada 4 benda yg hilang...

1. Pendrive 2GB yg penuh dgn mp3...
2. Jam tangan aku yang dah rosak... takde value pun...
3. Bekas cermin mata Playboy aku.... nasib spek takde dlm tu....
4. Sapu tangan... Dr. Domino aka Madey punya... dia tertinggal dlm keta aku last weekend masa g tgk bola...

Nasib perampok tu tak ambik modulator mp3 player... n audio player aku mmg tak dapek nak buka sb jenis built-in terus kat dashboard... Nasib baik jugak dia tak sapu kasut kat luar rumah... kasut n sandel nike n adidas kitorg anak beranak suma kat luar.... kalo dia rembat tu waaaa nangis jugak la...

tapi salah aku gak sebab... heheheheh lupa nak lock gate n pintu kereta pun aku lupa nak lock... kebiasaan mmg aku lock suma tu bila balik umah... tp hari tu maybe aku tlampau penat sb bpanas masa field visit tu... so abis aku lupa nak check b4 tdo....

Moral of the story... Sblm tdo jangan lupa check rumah dah kunci or blum... jangan nak landing atas tilam jer...

4 comments:

Mocha Ghost said...

careful la bro.
Nasib baik si pencuri tu tak angkut sekali dengan kereta. Nanti mulut tu langsung tak boleh nak tutup. terngangapr

Jeff Syiru said...

ok jugak kalo bleh nganga.... kalo takleh buka trus lagi haruu...

ain said...

apa la ko bapak...huhu..kalo ko duk kl..buat gitu...ai bukan tercengang lagi...terduduk la agak nya...dengan kereta kereta ko die sebat....ish ish...

Jeff Syiru said...

ok jugak kalo bleh nganga.... kalo takleh buka trus lagi haruu...

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails