Tuesday, February 9, 2010

Polis cari aku??


Semalam lebih kurang pukul 8.30mlm, telefon aku bergetar(vibrate) tanda ada incoming call.... bila aku jawab panggilan tu tiba² suara serius abg aku kedengaran agak keras di cuping telinga aku.... POLIS MARI CARI MUNG DI RUMOH, BAKPO? MUNG WAK GAPO?? (Polis datang umah cari kau, pasal apa? Apa kau dah buat?)

Tekejut beruk aku di buatnya, soklan cepu emas ke hapa ni? Terpikir plak dalam kpala hotak aku, apa yg aku buat?? ada ke aku buat salah?? or ada saman trafik yg aku tak bayar sampai kluar notis tangkap??
Pastu dia tanya aku lagi, "ko tak baca paper ke?? Polis cari ko sebab buat gambar Anwar Brahim menyodom TG Nik Aziz... HAMPEHHHHH..... rupa nya dia nak buat lawak pasal gambar kontroversi Anwar & Nik Aziz yang di buat oleh blogger Jeffery Damian... Then dia pass lak phone dgn my mum yg tengah ketawa terbahak2 sebab terkena prank dgn abg aku tu... mmg hampeh btul abg aku tu...

Rupa²nya my mum terbaca cerita tu dalam paper & nampak nama Jeffery tu so dia tanya la my bro, yang aku punya blog ni guna nick name apa... takut anak laki dia ni buat blog² kontroversi plak... hahahahah.. Kebetulan plak kemarin aku tak sempat baca paper & tak tengok pun Buletin Utama TV3, so mmg tak tahu menahu la pasal cerita ni... Dont worry mum, anak mama ni still ada filter bila menulis, Insya'Allah.

Tadi sempat gak baca blog² rakan blogger yg lain pasal issue ni, ada yang marah dan ada gak yg ketawa... Aku? ntah la... ketawa pasal wakenabeb dgn abg aku jer la.... Kalau kita lihat dari dulu pun benda2 mcm ni dah lama berlaku dikalangan bloggers, media cetak & elektronik yg selalu gak buat super impose org politik ni dgn mcm² karektor... seingat aku Tun Mahathir pun pernah jadi mangsa, pernah di super inpose dgn badan babi pun penah jugak... dizaman² reformasi oleh DSAI & konco²... PM kita skrang pun penah gak kena superimpose gambarnya dgn Altantuya dan Razak Baginda oleh pihak² pembangkang... tp bila kena atas batang hidung diorg sendiri pandai gak diorg melenting... Hmm biasa la tu, dulu gelak kan org, sekarang org plak gelakkan kita... karma tu.... heheheh.. sabau jer la, buat teladan perkara dulu² tu, jgn diulang kesilapan lampau...

No comments:

Followers

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails